U sklopu projekta hobIT završen je ciklus predavanja o školskim zadrugama Hrvatskog saveza učeničkih zadruga. Tijekom šest susreta sudionici su prošli kroz različite teme koje su vezane uz pokretanje i rad učeničkih zadruga. Tako smo susrete započeli radionicom uživo koja se održala 27. travnja u Osnovnoj školi Antunovac u sklopu koje su predavačice Blanka Horvat i Martina Švarbić održale kratko uvodno predavanje o povijesti učeničkih zadruga, ali i o načinima osnivanja i vođenja školske zadruge. Radionice su se nastavile održavati online i to u terminima 27. travnja, 4. svibnja, 8.svibnja, 11. svibnja i 19. svibnja, a u sklopu kojih su različiti predavači predstavljali mogućnosti i perspektive rada u i sa školskim zadrugama. Tako smo tijekom svih predavanja obradili teme;
- Učeničke zadruge – osnivanje i djelovanje
- Digitalni alati korisni za učeničko poduzetništvo
- Marketing – ključ uspješnog rada učeničke zadruge
- Brendiranje proizvoda učeničke zadruge
- Razvoj kreativnosti i inovativnosti djece i mladih kroz učeničku zadrugu
- Istraživački radovi u učeničkoj zadruzi
Danas na području Republike Hrvatske unutar Hrvatskog saveza učeničkih zadruga aktivno djeluje 691 učenička zadruga, oko 2000 mladih zadrugara i preko 2000 mentora koji su velika stvaralačka energija i potencijal naših zajednica. Hrvatski savez učeničkih zadruga je organizacija koja pruža podršku onima školama koji žele osnovati ili unaprijediti rad školskih zadruga. Učeničke zadruge u Hrvatskoj djeluju temeljem Zakona o odgoju i obrazovanju, u kojemu članak 39. kaže da škola može osnovati učeničku zadrugu i razvijati te prodavati različite proizvode ali da se sva stečena dobit mora upotrijebiti za daljnji rad zadruge odnosno škole. Više o funkcioniranju i važnosti školskih zadruga pročitajte u kratkom intervjuu s glavnom tajnicom Hrvatskog saveza učeničkih zadruga Blankom Horvat.
Edukacija je dio projekta “E, baš hoću biti poduzetnik!” skraćenog naziva hobIT. Projekt „E, baš hoću biti poduzetnik“ podržan je sa € 133.396 financijske podrške Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru EGP financijskog mehanizma. Cilj projekta je unaprjeđenje vještina učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika iz područja STEM-a, IKT-a, poduzetništva i rada s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama i nadarenim učenicima u osnovnim školama.