Učenici osnovne škole Šećerana, područna škola Baranjsko Petrovo Selo, sudjelovali su u međunarodnom eTwinning projektu pod nazivom “Europa in Balance” tijekom cijele školske godine 2024. /2025. Projekt je proveden na platformi European School Education Platform u zajednici eTwinning, uz sudjelovanje devet škola iz europskih zemalja: Hrvatske, Slovenije, Poljske, Italije, Turske, Srbije, Grčke i Češke.
Projekt je osmišljen kako bi povezao učenike osnovnih škola iz različitih europskih zemalja sa ciljem podizanja svijesti o zdravom načinu života uz jačanje međukulturalnog razumijevanja i međunarodne suradnje. Učenici iz navedenih zemalja su surađivali u aktivnostima usmjerenim na zdravu prehranu, i dobrobit zdravog načina života. Izradili su digitalnu kuharicu sa zdravim receptima, blog, zbirku postera sa savjetima za zdrav način života. Kroz razmjenu i suradnju učili su ne samo o zdravlju i dobrobiti već su i poboljšali svoje jezične vještine i digitalne sposobnosti.
Poseban naglasak tijekom projekta je bio na poboljšanju usmene i pisane uporabe njemačkoga jezika.
Učenici su imali priliku predstaviti sebe i svoju školu i dijeliti vlastita iskustva o svom načinu prehrane, načinu provođenja slobodnog vremena, hrani u svojoj zemlji i uživo se susreli sa učenicima škola partnera, a konačni proizvod projekta je zajednički blog sa svim zadacima napravljenim u projektu.
Učenici su radili u međunarodnim timovima, koristili digitalne ali i pisane alate ( izrada loga za projekt) za komunikaciju i suradnju. Sve zadatke su zajednički komentirali na Forumu na eTwinning platformi.
Svaka škola sudionica projekta je bila zadužena za koordiniranje pojedinog zadatka.
Projekt je vodila učiteljica njemačkog jezika Renata Jakič iz Slovenije, a učiteljica engleskoga i njemačkoga jezika naše škole Nikolina Janc bila je koordinatorica projekta.
Učenici predmetne nastave 6.c i 8.c razreda na izbornoj nastavi njemačkog jezika osmišljavali, surađivali , kreirali i realizirali sve dogovorene zadatke projekta. Tijekom projekta, učenici i učitelji su koristili platforme kao što su eTwinning, Google Meet, Padlet, Storyjumper, eMaze, google prezentacije, storyjumper,blogger, wakelet, digipad, kahoot i canvu kako bi komunicirali i surađivali sa partnerima iz drugih zemalja. Nastavnici su vodili i koordinirali aktivnosti, te organizirali redovite sastanke i radionice. Svi radovi su složeni i objedinjeni u zajedničkom blogu koju možete pogledati na slijedećoj poveznici https://europainbalance.blogspot.com/2024/11/europa-in-balance.html
te postavljeni na stranici projekta na platformi ESEP-a u eTwinning zajednici.
Nikolina Janc, učiteljica engleskoga i njemačkoga jezika
