preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Šećerana" Šećerana

Login
Tražilica
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Anketa
Sviđa li vam se nova web stranica škole?



Forum
Arhiva dokumenata
 

HobIT

„E, baš hoću biti poduzetnik“

„Mama, kupi mi šivaću mašinu“. Upravo tako glasila je rečenica jednog desetogodišnjeg učenika, člana učeničke zadruge Mravac iz Levanjske Varoši, nakon što je oduševljeno učio zanatsku proizvodnju koja je u Hrvatskoj na izdisaju, ne znajući kako se nalazi na početku svog poduzetničkog putovanja.

Učitelji i drugi odgojno-obrazovni radnici trebali bi usavršavati svoje vještine kako bi primjerom pokazali da učenje čini razliku te kako je poduzetništvo jedna od najtraženijih kompetencija 21. stoljeća. Od jedne šivaće mašine ili povrtne gredice do različitih poduzetničkih pothvata koji pokazuju kako i oni najmlađi, uz pravilno usmjerenje, mogu biti vrijedni i aktivni članovi svoje zajednice.

Istraživanja obrazovnih preferencija odgojno-obrazovnih radnika utvrdila su kako postoji nedovoljna razina poduzetničkih vještina u partnerskim školama. Stoga je cilj projekta „E baš hoću biti poduzetnik“ potaknuti poduzetnički način razmišljanja učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika i njihovo osposobljavanje za transfer stečenih znanja i vještina kolegama i učenicima u svrhu smanjenja siromaštva, društvenih i gospodarskih neprilika učenika uključenih škola.

Projekt je usmjeren na unaprjeđenje vještina učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika iz područja STEM-a, IKT-a, poduzetništva i rada s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama i nadarenim učenicima u osnovnim školama „Silvije Strahimir Kranjčević“ iz Levanjske Varoši, „Antunovac“ iz Antunovca i „Šećerana“ iz Belog Manastira.  

Kroz edukacije o poduzetništvu, trening za trenere „Pogledaj – Napravi – Pouči“ čiji sadržaj je prilagođen specifičnim potrebama zajednica, izradom demonstracijskih vrtova učeničkih zadruga te razvojem novih edukacijskih materijala ojačat će se kompetencije učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika u području poduzetništva te osigurati prijenos i prilagodba metoda i praksa podučavanja poduzetništva u ruralnim sredinama. Trening za trenere provest će Visoka škola za zeleni razvoj iz Norveške, a pružit će sudionicima znanje, vještine i iskustvo korištenja različitih alata (uključujući specifične IKT alate), ali i inspiraciju za poduzetnički razvoj i inovacije prema načelu „odozdo prema gore“ koje će sudionici prenijeti ostalim učiteljima u svojim školama, a kroz nastavni proces i učenicima. Izrada novih metoda i strategija podučavanja odnosi se na razvoj školskih ekoloških hortikulturnih vrtova i njihovo uključivanje u rad učeničkih zadruga te razvoj zadrugarstva kao važnog poduzetničkog modela prikladnog za osnovnoškolski odgojno-obrazovni program.

 

Nositelj projekta: Osnovna škola „Silvije Strahimir Kranjčević“, Levanjska Varoš

Partneri: Osnovna škola „Antunovac“, Osnovna škola „Šećerana“, Visoka škola za zeleni razvoj iz Norveške, Zaklada Slagalica, Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Hrvatska udruga učeničkog zadrugarstva.  

Projekt „E, baš hoću biti poduzetnik“  podržan je sa 1.007.611,82 kuna financijske podrške Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru EEA financijskog mehanizma. Cilj projekta je unaprjeđenje vještina učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika iz područja STEM-a, IKT-a, poduzetništva i rada s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama i nadarenim učenicima u osnovnim školama.

 

 

Projekt: E, baš hoću biti poduzetnik!“ – hobIT

 

 

 

„Pogledaj, Napravi, Pouči!“

 

Projekt HobIT krenuo je sa svojim prvim aktivnostima. Posljednji dani mjeseca kolovoza ispunili su hol Osnove škole S.S. Kranjčević iz Levanjske Varoši nastavnicima koji su, unatoč uvijek turbulentnom početku nove školske godine, sudjelovali na prvom modulu edukacije pod nazivom „S1 – D1 – T1 Inovativno poduzetništvo zajednice“. Prema metodi See One, Do One, Teach One iliti Pogledaj, Napravi, Pouči, norveški partneri iz Visoke škole za zeleni razvoj proveli je sudionike kroz različite modele rada u zajednici, poduzetničkog načina promišljanja i razvoja poduzetništva u ruralnim zajednicama, važnosti inovacija i kreativnih poslovnih modela u funkciji razvoja zajednice.

Edukacija, tj. trening za trenere, će pružiti sudionicima nova znanja, vještine i alate ali i inspiraciju za poduzetnički razvoj i inovacije prema načelu „odozdo prema gore“ koje će sudionici zatim prenijeti ostalim učiteljima u svojim školama, a svi oni će ih kroz nastavni proces prenijeti učenicima kao krajnjim korisnicima projekta.

"Nakon edukacije gledam samo norveške filmove i serije" - izjavila je jedna od polaznica edukacije. No, prije filmskog maratona donosimo vam album fotografija s edukacije pod vodstvom Johana Barstada i Rhys Evansa iz Visoke škole za zeleni razvoj. Osim znanja o norveškoj kinematografiji, nastavnici se vraćaju u svoje matične škole sa znanjima o mobiliziranju, okupljanju i sudjelovanju u zajednici. Znamo koliko je moćna snaga pripadanja zajednici, a škole su mjesta u kojima će budući treneri svoje učenike poučavati o poduzetničkom načinu promišljanja i stvaranja u zajednici.

Edukacija je provedena u sklopu projekta "E, baš hoću biti poduzetnik" koji je podržan financijskim sredstvima Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru EGP financijskog mehanizma.

Nositelj projekta: Osnovna škola „Silvije Strahimir Kranjčević“, Levanjska Varoš

Partneri: Osnovna škola „Antunovac“, Osnovna škola „Šećerana“, Visoka škola za zeleni razvoj iz Norveške, Zaklada Slagalica, Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Hrvatska udruga učeničkog zadrugarstva.

Projekt „E, baš hoću biti poduzetnik“ podržan je sa 1.007.611,82 kuna financijske podrške Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru EGP financijskog mehanizma. Cilj projekta je unaprjeđenje vještina učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika iz područja STEM-a, IKT-a, poduzetništva i rada s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama i nadarenim učenicima u osnovnim školama.

 

Projekt: E, baš hoću biti poduzetnik!“ – hobIT

 

„Poduzetnici se ne rađaju već se stvaraju“

 

Novi niz edukacija u sklopu projekta HobIT uveo nas je u priču o poduzetništvu i poduzetničkom načinu promišljanja. Na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, 21.10., održan je prvi ciklus edukacije koju provode profesorice Sunčica Oberman Peterka, Julia Perić i Anamarija Delić. Sudionici edukacije upoznali su se s pojmom poduzetništva u širem smislu, ali i susreli s nekim od mitova vezanim uz poduzetništvo poput „Poduzetnici su kockari“ i „Poduzetnici se rađaju“. Da je poduzetništvo način promišljanja, a ne samo poslovno stanje, govori i činjenica da su sudionici mogli pronaći situacije u kojima su i sami bili poduzetni, a koje su vezane uz njihov svakodnevni život ili rad u odgojno-obrazovnom sustavu.

Kroz edukaciju sudionici će steći znanja i vještine koje su im potrebne za pokretanje uspješnog poduhvata, kreiranja poslovnih planova i razvoj poduzetničkog načina razmišljanja i djelovanja, a svoja će znanja moći primijeniti u nastavi i kroz rad u školskim zadrugama.

Nakon prvog ciklusa edukacije slijede nam i ostali ciklusi koji će uključivati teme poput razvoja poslovnog projekta, rada u timovima, korištenja resursa i procjena prilika te uočavanje rizika i korištenja alata za digitalni marketing.

Galeriju fotografija s prvog ciklusa možete pogledati ovdje.

Edukacija je provedena u sklopu projekta "E, baš hoću biti poduzetnik" koji je podržan financijskim sredstvima Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru EGP financijskog mehanizma.

 

Nositelj projekta: Osnovna škola „Silvije Strahimir Kranjčević“, Levanjska Varoš

Partneri: Osnovna škola „Antunovac“, Osnovna škola „Šećerana“, Visoka škola za zeleni razvoj iz Norveške, Zaklada Slagalica, Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Hrvatska udruga učeničkog zadrugarstva.

 

Projekt „E, baš hoću biti poduzetnik“ podržan je sa 1.007.611,82 kuna financijske podrške Islanda, 

 

 

„E, baš hoću biti poduzetnik“

Uvodnom konferencijom projekta „E, baš hoću biti poduzetnik“ najavljene projektne aktivnosti i ciljevi projekta

 

„Mama, kupi mi šivaću mašinu“ – upravo tako glasila je rečenica jednog učenika člana školske zadruge Marvac iz Levanjske Varoši koja je bila poticaj za razvoj projekta „E, baš hoću biti poduzetnik“ skraćenog naziva HobIT.  Početak poduzetničkog putovanja za nastavnike iz triju osnovnih škola, a onda posljedično i za njihove učenike, počeo je još u mjesecu kolovozu kada su provedene prve edukacije u sklopu projekta.

Na uvodnoj konferenciji projekta koja je održana 29. studenog 2022. godine u Osnovnoj školi „Silvije Strahimir Kranjčević“ u Levanjskoj Varoši predstavljene su projektne aktivnosti koje okupljaju partnere iz Hrvatske i Norveške. Na konferenciji su, uz ravnatelje osnovnih škola koje sudjeluju u projektu, sudjelovali i predstavnici Visoke škole za zeleni razvoj iz Norveške te viši savjetnik za osnovnoškolsko obrazovanje Osječko-baranjske županije Mišo Tokić, načelnik Općine Levanjska Varoš Slavko Tidlačka te partneri i suradnici iz zajednice Levanjska Varoš. Razmjena znanja i iskustva s nastavnicima i stručnjacima iz različitih područja poduzetništva i zadrugarstva vodit će do nekih novih aktivnosti u školama koje igraju veliku ulogu pokretača u malim ruralnim zajednicama.

Osječko-baranjska županija podržava projekte i inicijative škola koje pokreću zajednice u kojima djeluju. Vi ste nositelji znanja, a mi smo tu da vas podržimo jer ono što je važno jest biti dobar partner za dobrobit naše djece i učenika.“ – istaknuo je Tokić na uvodnoj konferenciji.

U malim zajednicama važna je suradnja jer bez nje zajednica ne može napredovati u širem smislu. „Općina Levanjska Varoš podržava projekte i inicijative škole, a ovakvi projekti zasigurno daju jednu dodatnu vrijednost cijeloj zajednici." – dodao je načelnik Općine Levanjska Varoš Slavko Tidlačka.

Da je cjeloživotno učenje važno istaknula je i ravnateljica Osnovne škole Šećerana Đurđica Petrović – „Upravo kroz projektne aktivnosti i edukacije osnažit ćemo naše nastavnike za razvoj novih ideja u školama, ali i omogućiti transfer znanja prema učenicima.“

Ravnatelj Osnovne škole Antunovac Tomislav Duk istaknuo je važnost suradnje među školama u županiji – „Dolazimo iz škola koje djeluju u različitim ali ruralnim sredinama. No, svaka od ovih zajednica ima nešto što može podijeliti s drugom. Razmjena iskustava i stjecanje novih znanja vodi nas do cilja, a to je između ostalim i zadržavanje mladih u Hrvatskoj.“

Stručnu edukacijsku podršku nastavnici će dobiti kroz različite edukacije, a jedna od njih je i edukacija koju provodi Visoka škola za zeleni razvoj iz Norveške čiji je predstavnik Rhys Evans istaknuo – „Naš fokus je usmjeren prema razvoju zajednica te pretvaranje znanja u praksu. Vi ste stručnjaci u svojim zajednicama, znate kako one funkcioniraju, a mi smo tu da vas usmjerimo i mentoriramo u procesu koji će, nadamo se, dovesti do nekih promjena u zajednicama i školama iz kojih dolazite.

Nositelj projekta je Osnovna škola „Silvije Strahimir Kranjčević“ iz Levanjske Varoši, a ravnateljica škole Nataša Šego istaknula je kako je ovo prvi veliki projekt škole od kojeg ima velika očekivanja – „Drago mi je što smo okupili partnere koji svojim doprinosom mogu ojačati naše zajednice, ali i pokazati kako kroz inovativni pristup u odgoju i obrazovanju učenika možemo pokrenuti neke nove modele i prakse učenja.“

Projekt HobIT usmjeren je na unaprjeđenje vještina učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika iz područja STEM-a, informacijsko-komunikacijskih tehnologija, poduzetništva i rada s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama i nadarenim učenicima u osnovnim školama „Silvije Strahimir Kranjčević“ iz Levanjske Varoši, „Antunovac“ iz Antunovca i „Šećerana“ iz Belog Manastira. Kroz edukacije o poduzetništvu, trening za trenere „Pogledaj – Napravi – Pouči“ čiji sadržaj je prilagođen specifičnim potrebama zajednica, izradom demonstracijskih vrtova učeničkih zadruga te razvojem novih edukacijskih materijala ojačat će se kompetencije učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika u području poduzetništva te osigurati prijenos i prilagodba metoda i praksi podučavanja poduzetništva u ruralnim sredinama. Izrada novih edukacijskih materijala odnosi se na razvoj školskih ekoloških hortikulturnih vrtova i njihovo uključivanje u rad učeničkih zadruga te razvoj zadrugarstva kao važnog poduzetničkog modela prikladnog za osnovnoškolski odgojno-obrazovni program.

Od 28.-30. studenog održan je i drugi ciklus edukacije "S1_D1_T1 Inovativno poduzetništvo zajednice" koji su vodili kolege iz Visoke škole za zeleni razvoj iz Norveške. Album s fotografijama možete pogledati ovdje.

Nositelj projekta: Osnovna škola „Silvije Strahimir Kranjčević“, Levanjska Varoš

Partneri: Osnovna škola „Antunovac“, Osnovna škola „Šećerana“, Visoka škola za zeleni razvoj iz Norveške, Zaklada Slagalica, Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Hrvatska udruga učeničkog zadrugarstva.  

 

 

HobIT: Edukacija o poduzetništvu 2. dio

                                                                                                                                                                        Datum objave: 07.11.2022. 10:27:09

 

Drugi susret edukacije o poduzetništvu i jačanju poduzetničkih vještina otkrio nam je koliko svatko od nas posjeduje poduzetnike vještine i možemo vam se pohvaliti kako smo si postavili visoke ciljeve. Skupljamo dojmove, bilježimo važne savjete i jačamo svoje mišiće kako bi u tri osnovne škole zajednički radili na razvoju i planovima aktivnosti školskih zadruga. U tome nam još uvijek pomažu profesorice s Ekonomskog fakulteta u Osijeku; izv.prof.dr.sc.Julia Perić, izv.prof.dr.sc. Anamarija Delić i prof. dr.sc. Sunčica Oberman Peterka.

Edukacija je provedena u sklopu projekta "E, baš hoću biti poduzetnik" koji je podržan financijskim sredstvima Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru EGP financijskog mehanizma. Fotografije s drugog susreta u sklopu edukacije možete pogledati ovdje.

Nositelj projekta: Osnovna škola „Silvije Strahimir Kranjčević“, Levanjska Varoš

Partneri: Osnovna škola „Antunovac“, Osnovna škola „Šećerana“, Visoka škola za zeleni razvoj iz Norveške, Zaklada Slagalica, Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Hrvatska udruga učeničkog zadrugarstva.

Projekt „E, baš hoću biti poduzetnik“ podržan je sa 1.007.611,82 kuna financijske podrške Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru EGP financijskog mehanizma. Cilj projekta je unaprjeđenje vještina učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika iz područja STEM-a, IKT-a, poduzetništva i rada s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama i nadarenim učenicima u osnovnim školama.

 

https://www.zaklada-slagalica.hr/hr/razvoj-zajednice/hobIT/hobit-edukacija-o-poduzetnistvu-2-dio-835/

 

HobIT: „Pogledaj, Napravi, Pouči!“ 2. dio

Datum objave: 01.12.2022. 11:15:25

 

 

Drugi ciklus edukacije „S1_D1_T1 Inovativno poduzetništvo zajednice“ održan je od 28. do 30. studenog u Osnovnoj školi „S.S. Kranjčević“ u Levanjskoj Varoši. Tijekom susreta sudionici su se osvrnuli na vlastite zajednice i njihovu ulogu u društvu, promišljali su o načinu života u zajednicama te kako se vodi proces razvoja zajednice prema utvrđenim resursima tj. imovini s kojom zajednica raspolaže (ljudski, materijalni, prirodni i drugi resursi).

Učilo se i raspravljalo i o važnosti aktivnog građanstva te inovacijama i hrabrosti koja nam je potrebna za pokretanje procesa razvoja zajednice. Sudionici su upoznati i s različitim poslovnim modelima (Grateful Dead i The Canvas Model) razvoja zajednice, ali i izgradnji zajednice kroz lokalnu ponudu.

Također, kroz praktični rad sudionici su predstavili svoje prijedloge za angažiranje učenika u školama kroz različite školske platforme, u ovom slučaju školske zadruge, ali i načine povezivanja procesa rada s lokalnom zajednicom i institucijama.

Galeriju fotografije s drugog ciklusa edukacije možete pogledati ovdje.

Edukacija je provedena u sklopu projekta "E, baš hoću biti poduzetnik" koji je podržan financijskim sredstvima Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru EGP financijskog mehanizma.

Nositelj projekta: Osnovna škola „Silvije Strahimir Kranjčević“, Levanjska Varoš

Partneri: Osnovna škola „Antunovac“, Osnovna škola „Šećerana“, Visoka škola za zeleni razvoj iz Norveške, Zaklada Slagalica, Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Hrvatska udruga učeničkog zadrugarstva.

Projekt „E, baš hoću biti poduzetnik“ podržan je sa 1.007.611,82 kuna financijske podrške Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru EGP financijskog mehanizma. Cilj projekta je unaprjeđenje vještina učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika iz područja STEM-a, IKT-a, poduzetništva i rada s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama i nadarenim učenicima u osnovnim školama.

https://www.zaklada-slagalica.hr/hr/razvoj-zajednice/hobIT/hobit-pogledaj-napravi-pouci-2-dio-838/

 

 

HobIT: Mali hortikulturni vrtovi i njihov značaj

Datum objave: 01.12.2022. 13:41:18

 

 

Novi niz edukacija uveo nas je u priču o razvoju školskih ekoloških hortikulturnih vrtova i njihovo uključivanje u rad učeničkih zadruga. Edukaciju „Mali hortikulturni vrtovi i njihov značaj“ vodila je profesorica Snježana Tolić sa Fakulteta agrobiotehničkih znanosti u Osijeku. Prvi edukacijski ciklus sastojao se od interaktivnog predavanja s vježbama, a obuhvatio je sljedeće teme;

  • Teorija hortikulturnog vrtlarenja,
  • Ekonomski aspekti hortikulturnog vrtlarenja,
  • Socijalni aspekti hortikulturnog vrtlarenja.

Nakon provede teorijske izobrazbe o razvoju ekoloških hortikulturnih vrtova, vrtovi koji će se kreirati u školama bit će poligoni za demonstracijske vježbe izrade povišenih gredica koji će voditi do uspostave školskih ekoloških hortikulturnih vrtova i njihovo stavljanje u funkcije učeničkih zadruga. Cilj ove aktivnosti jest povećanje kompetencija u organskoj proizvodnji te razvijanje poduzetničkog načina promišljanja među nastavnicima, a posljedično i među učenicima partnerskih škola.

Nositelj projekta: Osnovna škola „Silvije Strahimir Kranjčević“, Levanjska Varoš

Partneri: Osnovna škola „Antunovac“, Osnovna škola „Šećerana“, Visoka škola za zeleni razvoj iz Norveške, Zaklada Slagalica, Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Hrvatska udruga učeničkog zadrugarstva.

Projekt „E, baš hoću biti poduzetnik“ podržan je sa 1.007.611,82 kuna financijske podrške Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru EGP financijskog mehanizma. Cilj projekta je unaprjeđenje vještina učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika iz područja STEM-a, IKT-a, poduzetništva i rada s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama i nadarenim učenicima u osnovnim školama.

https://www.zaklada-slagalica.hr/hr/razvoj-zajednice/hobIT/hobit-mali-hortikulturni-vrtovi-i-njihov-znacaj-837/

 

HobIT: Edukacija o poduzetništvu 3. dio

Datum objave: 08.12.2022. 12:01:08

 

 

Treći modul edukacije o poduzetništvu i poduzetničkim vještinama pretvorio je sudionike u poduzetnike. Nakon prva dva modula i upoznavanja s pojmovima iz poduzetništva ali i načinima poduzetničkog razmišljanja, novi susret otkrio nam je kako izgledaju stvari „na terenu“. Sudionici su uskočili u ulogu proizvođača šešira, a zadatak im je bio razviti poslovni i financijski plan te plan proizvodnje šešira. Novac smo posudili od banke, dogovarali se s kolegama, proizvodili najbolje što smo mogli, a nakon izrade šešira voditeljice edukacije, koje su imale ulogu otkupljivača šešira, procijenili su koliko su naši proizvodi kvalitetni i mogu li konkurirati na tržištu. Neki proizvođači su, zbog dobro isplaniranog načina i procesa rada zadovoljili sve kriterije i na kraju ostvarili i dobit, a neki od nas iz svojih pogrešaka naučili na koji način trebamo promišljati o potencijalnim poslovanjima.

Sve u svemu, nakon trećeg susreta sudionici su osvijestili i usvojili važnost dobrog planiranja ali i suočavanja s rizicima koji nam se nalaze na putu.

Galeriju fotografija s trećeg modula edukacije možete pogledati ovdje.

Edukacija je provedena u sklopu projekta "E, baš hoću biti poduzetnik" koji je podržan financijskim sredstvima Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru EGP financijskog mehanizma. Fotografije s drugog susreta u sklopu edukacije možete pogledati

Nositelj projekta: Osnovna škola „Silvije Strahimir Kranjčević“, Levanjska Varoš

Partneri: Osnovna škola „Antunovac“, Osnovna škola „Šećerana“, Visoka škola za zeleni razvoj iz Norveške, Zaklada Slagalica, Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Hrvatska udruga učeničkog zadrugarstva.

Projekt „E, baš hoću biti poduzetnik“ podržan je sa 1.007.611,82 kuna financijske podrške Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru EGP financijskog mehanizma. Cilj projekta je unaprjeđenje vještina učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika iz područja STEM-a, IKT-a, poduzetništva i rada s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama i nadarenim učenicima u osnovnim školama.

 

https://www.zaklada-slagalica.hr/hr/razvoj-zajednice/hobIT/hobit-edukacija-o-poduzetnistvu-3-dio-839/

 

 
 
 

HobIT: Mikroekonomski aspekti hortikulturnih vrtova

Datum objave: 13.12.2022. 14:37:41

 

 

Drugi ciklus teorijske izobrazbe o razvoju ekoloških hortikulturnih vrtova uveo nas je u priču o mikroekonomskim aspektima proizvodnje, isplativosti i održivosti proizvodnje, planiranju proizvodnje i izračunu troškova. Edukaciju vodi profesorica Snježana Tolić sa Fakulteta agrobiotehničkih znanosti iz Osijeka.

Teorijska izobrazba sastojala se od predavanja, interaktivnog rada i vježbi koje su nastavnici radili u grupama. Nastavnici su kroz aktivno sudjelovanje pokazali visok interes za ekonomske aspekte hortikulturnog vrtlarenja zbog prijenosa znanja učenicima te animiranju školske, a i šire zajednice za proizvodnju vlastite hrane.

Nakon provede teorijske izobrazbe o razvoju ekoloških hortikulturnih vrtova, vrtovi koji će se kreirati u školama bit će poligoni za demonstracijske vježbe izrade povišenih gredica koji će voditi do uspostave školskih ekoloških hortikulturnih vrtova i njihovo stavljanje u funkcije učeničkih zadruga. Cilj ove aktivnosti jest povećanje kompetencija u organskoj proizvodnji te razvijanje poduzetničkog načina promišljanja među nastavnicima, a posljedično i među učenicima partnerskih škola.

Nositelj projekta: Osnovna škola „Silvije Strahimir Kranjčević“, Levanjska Varoš

Partneri: Osnovna škola „Antunovac“, Osnovna škola „Šećerana“, Visoka škola za zeleni razvoj iz Norveške, Zaklada Slagalica, Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Hrvatska udruga učeničkog zadrugarstva.

Projekt „E, baš hoću biti poduzetnik“ podržan je sa 1.007.611,82 kuna financijske podrške Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru EGP financijskog mehanizma. Cilj projekta je unaprjeđenje vještina učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika iz područja STEM-a, IKT-a, poduzetništva i rada s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama i nadarenim učenicima u osnovnim školama.

https://www.zaklada-slagalica.hr/hr/razvoj-zajednice/hobIT/hobit-mikroekonomski-aspekti-hortikulturnih-vrtova-840/

HobIT: uspješno završen ciklus edukacija o poduzetništvu i poduzetničkim vještinama

 

 

 

Datum objave: 15.12.2022. 14:41:21

 

 

Pričom o digitalnom marketingu, novim alatima i pronalaskom ciljane publike za kreiranu poruku završili smo ciklus edukacija o poduzetništvu i poduzetničkim vještinama za učitelje i druge odgojno-obrazovne radnike.

Posljednja tri mjeseca bila su itekako intenzivna i radna za naše sudionike, ali bez obzira na to, u svoje škole vraćaju se s novim znanjima i vještinama o različitim segmentima poduzetništva. Ostaje nam, uz mentorsku podršku voditeljica edukacije, primijeniti stečena znanja na školsko okruženje.

Hvala predavačicama izv.prof.dr.sc. Juliji Perić, prof.dr.sc. Sunčici Oberman Peterka i izv.prof.dr.sc. Anamariji Delić što su svoja znanja podijelile s našim nastavnicima. Hvala i gostu predavaču doc.dr.sc. Ivanu Keliću što nam se proveo kroz svijet digitalnog marketinga.

Galeriju fotografija sa zadnjeg susreta možete pogledati ovdje.

Nećemo vam puno otkrivati ali ćemo vam reći da zadovoljno zaključujemo našu Hobitsku 2022. godinu.

Nositelj projekta: Osnovna škola „Silvije Strahimir Kranjčević“, Levanjska Varoš

Partneri: Osnovna škola „Antunovac“, Osnovna škola „Šećerana“, Visoka škola za zeleni razvoj iz Norveške, Zaklada Slagalica, Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Hrvatska udruga učeničkog zadrugarstva.

Projekt „E, baš hoću biti poduzetnik“ podržan je sa 1.007.611,82 kuna financijske podrške Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru EGP financijskog mehanizma. Cilj projekta je unaprjeđenje vještina učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika iz područja STEM-a, IKT-a, poduzetništva i rada s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama i nadarenim učenicima u osnovnim školama.

https://www.zaklada-slagalica.hr/hr/razvoj-zajednice/hobIT/hobit-uspjesno-zavrsen-ciklus-edukacija-o-poduzetnistvu-i-poduzetnickim-vjestinama-841/

hobIT: učeničke zadruge – vježbalište poduzetništva

                                                                                           Datum objave: 25.4.2023.

„ U zadruzi svi moraju isto raditi, imaju jednaka prava i dužnosti“– kratak je opis jedne od najpoznatijih zadruga iz omiljenog dječjeg filma Vlak u snijegu zadruge Sloga.

Vođenim ovim motom, sigurnim koracima, ulazimo u novu priču projekta “E, baš hoću biti poduzetnik”  priču o važnosti osnivanja, ali i vođenja i rada školskih zadruga.

Odlični primjeri aktivnog učeničkog zadrugarstva su i zadruge partnerskih škola na projektu, Mravac (Osnovna škola “S. S. Kranjčević, Levanjska Varoš) i Šećerko (Osnovna škola Šećerana), koje će služiti kao inspiracija i podrška za osnivanje nove zadruge u Osnovnoj školi Antunovac.

Prvi susret u sklopu edukacije održan je 24. travnja u Antunovcu, a u priču o zadrugarstvu uvele su nas kolegice Blanka Horvat i Martina Švarbić iz Hrvatskog saveza učeničkih zadruga.

Na prvom susretu sudionici su upoznati s povijesti učeničkog zadrugarstva, načinima osnivanja i funkcioniranja učeničkih zadruga, što sve od dokumentacije treba voditi jedna učenička zadruga, što sve treba za uspješno sudjelovanje na županijskoj i državnoj smotri.  Posebna tema prvog susreta u sklopu edukacije bili su i školski vrtovi, tj. kako uspješno organizirati i voditi vrt u sklopu učeničke zadruge te kako osmisliti uspješan proizvod iz školskog vrta.

I zapamtite –„Kad se male ruke slože, sve se može.“

hobIT: Učeničke zadruge – platforme za razvijanje poduzetništva

Povijest učeničkog zadrugarstva je dugotrajna i kompleksna priča koja ima jako dobre rezultate. Danas na području Republike Hrvatske unutar Hrvatskog saveza učeničkih zadruga aktivno djeluje 691 učenička zadruga, oko 2000 mladih zadrugara i preko 2000 mentora koji su velika stvaralačka energija i potencijal naših zajednica. Hrvatski savez učeničkih zadruga je organizacija koja pruža podršku onim školama koji žele osnovati ili unaprijediti rad školskih zadruga. U sklopu projekta hobIT u tijeku je ciklus edukativnih radionica o osnivanju i djelovanju učeničkih zadruga od kojih se prva održala u Osnovnoj školi Antunovac. Nakon radionice uživo slijede nam online radionice koje će sudionicima projekta približiti načine rada zadruga.

Kada i kako je započela priča o učeničkim zadrugama i zašto su one sjajna platforma za razvijanje različitih vještina kod učenika i nastavnika ispričala nam je Blanka Horvat, glavna tajnica Saveza.

Prve učeničke organizacije koje su se okupljale oko nekakvog zajedničkog posla pojavljuju se 1850-60ih godina na Braču, u Križu pa čak i u Slavoniji. Naime, ovo su bile aktivnosti koje kasnije prepoznajemo kao organizirane aktivnosti učeničkih zadruga.  Učeničke zadruge kao izvannastavna aktivnost pojavljuju se 50tih godina prošloga stoljeća, a aktivnosti kojima su se bavile su uglavnom bile poljoprivrednog tipa – sadnja, uzgajanje cvijeća i ljekovitog bilja, uzgoj voća i sl. Odličan primjer dobre prakse je učenička zadruga Jabuka iz Križa. Sve radove u voćnjaku obavljaju učenici zajedno s voditeljem zadruge, a zadruga ima 5 sekcija: voćari, keramičari, cvjećari i ekolozi. Škola broji 551 učenika i preko 50% njih uključeno je u rad zadruge.  Zadruga raspolaže voćnjakom koji se rasprostire na površini od 1 ha s oko 900 stabala, a posjeduje i skladište sa spremištem za strojeve. Ovo je zaista primjer dobre prakse jer danas barem desetak bivših učenika ove zadruge razvija svoja poljoprivredna poslovanja.  

Učeničke zadruge u Hrvatskoj djeluju temeljem Zakona o odgoju i obrazovanju, u kojemu članak 39. kaže da škola može osnovati učeničku zadrugu i razvijati te prodavati različite proizvode ali da se sva stečena dobit mora upotrijebiti za daljnji rad zadruge odnosno škole.

Kako se pokreće učenička zadruga?

Najbitnija je volja i entuzijazam ljudi unutar škole. Dokumentaciju i papirologiju možete pronaći na našoj službenoj stranici. Prije nego se donese odluka o pokretanju zadruga dobro je odlučiti koje sekcije zadruge želite razvijati, a nakon odluke školskog odbora sastavlja se plan i program rada u kojemu naravno sudjeluju i učenici – budući zadrugari. Ispunjena dokumentacija se šalje nama jer mi vodimo registar zadruga. Nakon toga spremni ste za početak rada zadruge.

Na što se najčešće učeničke zadruge fokusiraju kroz svoj rad?

Imamo tri osnove djelatnosti kojima se zadruge uglavnom bave; poljoprivredna proizvodnja, čuvanje tradicije i rukotvorina te izrada ukrasnih i uporabnih predmeta. Poljoprivredna proizvodnja je u padu jer sve više učeničkih zadruga dolazi iz urbanih sredina koje nemaju uvjete za razvoj poljoprivredne proizvodnje. No, djelatnost čuvanja tradicije i baštine je iznimno važna jer učenici osmišljavaju i nove proizvode, traži se kreativnost i inovativnost. Dobar primjer je lepoglavska čipka od koje su učenici proizvodili naučnice, medaljone, broševe i slično.

 Je li učenička zadruga i dobra platforma za razvijanje vještina aktivnog građanstva?

Apsolutno. Kroz zadrugarstvo se to najbolje razvija i njeguje. Bez suradnje ne možete napraviti ništa. Zato i imamo neslužbenu zadrugarsku himnu „Kad se male ruke slože, sve se može“. Učenici zajedno moraju osmisliti proces proizvodnje, kakve su im mogućnosti i potrebe, s kojim financijskim resursima raspolažu, koje su potrebe zajednice i svojevrsno istraživanje tržišta. Sve su to vještine koje će im kasnije koristiti u životu.  

Jača li zadruga ulogu škole u manjim zajednicama?

Kada dođete u školu u kojoj djeluje zadruga to se jako vidi. Uvijek imaju svoje proizvode koje prodaju u lokalnoj zajednici, sudjeluju na manifestacijama i prepoznate su kao dobra prilika za suradnju s lokalnim poduzetnicima. Recimo primjeri suradnje pilana i zadruga gdje pilane doniraju ostatke školskim zadrugama od kojih oni naprave različite proizvode, to bude zaista zanimljivo.

 

 

                                                                                                                                                           12.5. 2023.

hobIT: Priprema uzdignutih vrtova u OŠ Šećerana

Nakon što smo uspješno postavili uzdignute vrtove u Osnovnoj školi Silvije Strahimir Kranjčević u Levanjskoj Varoši svoj red dočekala je i Osnovna škola Šećerana. Uz instrukcije s demonstracijskih vježbi koje je vodila profesorica Snježana Tolić s Fakulteta agrobiotehničkih znanosti iz Osijeka, nastavnici su zajedno s učenicima zasadili različite sadnice.

Škola u Antunovcu će postaviti školsku zadrugu koja će biti poligon za upravljanje školskim ekološkim vrtom, a sve u svrhu razvijanja poduzetničkih i kreativnih vještina kod učenika uz mentorstvo nastavnika.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          22.5.2023.

hobIT: Završene edukacije Hrvatskog saveza učeničkih zadruga

U sklopu projekta hobIT završen je ciklus predavanja o školskim zadrugama Hrvatskog saveza učeničkih zadruga.

Tijekom šest susreta sudionici su prošli kroz različite teme koje su vezane uz pokretanje i rad učeničkih zadruga.

Tako smo susrete započeli radionicom uživo koja se održala 27. travnja u Osnovnoj školi Antunovac u sklopu koje su

predavačice Blanka Horvat i Martina Švarbić održale kratko uvodno predavanje o povijesti učeničkih zadruga, ali i o načinima

osnivanja i vođenja školske zadruge. Radionice su se nastavile održavati online i to u terminima 27. travnja, 4. svibnja,

8. svibnja, 11. svibnja i 19. svibnja, a u sklopu kojih su različiti predavači predstavljali mogućnosti i perspektive rada u i

sa školskim zadrugama.

Tako smo tijekom svih predavanja obradili teme;

  • Učeničke zadruge – osnivanje i djelovanje
  • Digitalni alati korisni za učeničko poduzetništvo
  • Marketing – ključ uspješnog rada učeničke zadruge
  • Brendiranje proizvoda učeničke zadruge
  • Razvoj kreativnosti i inovativnosti djece i mladih kroz učeničku zadrugu
  • Istraživački radovi u učeničkoj zadruzi

Danas na području Republike Hrvatske unutar Hrvatskog saveza učeničkih zadruga aktivno djeluje 691 učenička zadruga,

oko 2000 mladih zadrugara i preko 2000 mentora koji su velika stvaralačka energija i potencijal naših zajednica.

Hrvatski savez učeničkih zadruga je organizacija koja pruža podršku onima školama koji žele osnovati ili

unaprijediti rad školskih zadruga.

Učeničke zadruge u Hrvatskoj djeluju temeljem Zakona o odgoju i obrazovanju, u kojemu članak 39.

kaže da škola može osnovati učeničku zadrugu i razvijati te prodavati različite proizvode ali da se sva

stečena dobit mora upotrijebiti za daljnji rad zadruge odnosno škole.

Više o funkcioniranju i važnosti školskih zadruga pročitajte u kratkom intervjuu s glavnom tajnicom

Hrvatskog saveza učeničkih zadruga Blankom Horvat.

Edukacija je dio projekta “E, baš hoću biti poduzetnik!” skraćenog naziva hobIT

Projekt „E, baš hoću biti poduzetnik“ podržan je sa € 133.396 financijske podrške Islanda, Lihtenštajna i Norveške

u okviru EGP financijskog mehanizma. Cilj projekta je unaprjeđenje vještina učitelja i drugih odgojno-obrazovnih r

adnika iz područja STEM-a, IKT-a, poduzetništva i rada s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama i

nadarenim učenicima u osnovnim školama.

 

hobIT: projekt “E, baš hoću biti poduzetnik!”

predstavljen na Danu Osječko-baranjske županije

Obilježavanje Dana Osječko-baranjske županije okupilo je predstavnike lokalne, regionalne i nacionalne vlasti, a u prostoru Gospodarskog centra, nakon svečane Sjednice Skupštine

Osječko-baranjske županije, predstavljeni su i uspješni projekti iz Županije. Tako je svoje mjesto za štandom pronašao i projekt hobIT kojeg je uspješno predstavila voditeljica projekta i ravnateljica Osnovne škole S.S. Kranjčević iz Levanjske Varoši Nataša Šego. U sklopu projekta je do sada održano čak četiri ciklusa edukacija o poduzetništvu i poduzetničkim vještinama, inovativnim metodama razvoja zajednice, postavljanju i upravljanju učeničkim zadrugama i hortikulturnim vrtovima kao poligonima za razvoj rada zadruga. Osim u edukacijama, nastavnici su sudjelovali u izradi 9 priprema za blok sate iz područja STEM-a, a u tijeku je izrada priručnika o školskim ekološkim hortikulturnim vrtovima te prilagodba

nastavnog sadržaja učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama te nadarenim učenicima.

U sklopu projekta izrađena su i tri školska vrta u školama u Levanjskoj Varoši, Antunovcu i Belom Manastiru koji će poslužiti kao dobar poligon za razvoj proizvoda zadruga u partnerskim školama.

hobIT: raskošni školski vrtovi

Vrijedne ruke nastavnika i učenika iz tri osnovne škole koje sudjeluju u projektu hobIT

zasadili su veliku količinu povrća u svojim školskim vrtovima.

Tako su svoje mjesto u povišenim gredicama našli blitva, špinat,

crveni luk, žute mahune, dvije vrste salata. Priprema zimnice za

školske zadruge je tijeku, a ostaje nam to sve lijepo zapakirati i uživati u plodovima vrtova.

Kako raskošno izgledaju vrtovi pogledajte u galeriji fotografija na linku:

https://zaklada-slagalica.hr/hobit-raskosni-skolski-vrtovi/

 

 

 

hobIT: provedena edukacija o radu s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama

𝗡𝗼𝘃𝗼𝘀𝘁𝗶 𝗶𝘇 𝗽𝗿𝗼𝗷𝗲𝗸𝘁𝗮 𝗵𝗼𝗯𝗜𝗧:
Zadnje nenastavne dane iskoristili smo za provedbu edukacije
za nastavnike i druge odgojno-obrazovne radnike o prilagodbi
nastave učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama
i darovitim učenicima. Edukaciju je provela Udruga Klikeraj a vodila
ju je Josipa Mamužić. Edukacija je održana u osnovnoj školi u
Antunovcu, a sastojala se iz dva djela, podijeljenog na tri dana u
ukupnom trajanju od 24 sata. Na edukaciji je sudjelovalo 16 nastavnika
i stručnih suradnika. Cilj programa bio je razvoj kompetencija učitelja i
drugih odgojno-obrazovnih radnika u području učenika s posebnim
potrebama, darovitih učenika i učenika s teškoćama u razvoju te
pružanje znanja i alata potrebnih za uspješan odgoj i obrazovanje.

Edukacija je otvorila čitav niz tema koje govore o izazovima u radu

s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama u

odgojno-obrazovnom sustava i pokazala kako svaki oblik neformalne,

odnosno izvaninstitucionalne podrške doprinosi boljem razumijevanju

potreba navedenih učenika, ali i jačanju kapaciteta nastavnika koji se

svakodnevno susreću s različitim situacijama u nastavi i u školi.

Sudionici su pokazali veliki interes u usvajanju znanja, ali i u razmjeni

iskustva te se pokazalo koliko su posebne potrebe i dalje aktualna i

goruća tema u obrazovanju. Sudionicima je pružena mogućnost

mentoriranja procesa kreiranja kurikuluma izvannastavne aktivnosti

Poduzetništvo u domeni prilagodbe nastavnog plana i programa učenicima

s posebnim OOP.

Edukacija je dio projekta “E, baš hoću biti poduzetnik!

𝑃𝑟𝑜𝑗𝑒𝑘𝑡 „𝐸, 𝑏𝑎𝑠̌ ℎ𝑜𝑐́𝑢 𝑏𝑖𝑡𝑖 𝑝𝑜𝑑𝑢𝑧𝑒𝑡𝑛𝑖𝑘!“ 𝑝𝑜𝑑𝑟𝑧̌𝑎𝑛 𝑗𝑒 𝑠𝑎 133.396 𝑒𝑢𝑟𝑎
𝑓𝑖𝑛𝑎𝑛𝑐𝑖𝑗𝑠𝑘𝑒 𝑝𝑜𝑑𝑟𝑠̌𝑘𝑒 𝐼𝑠𝑙𝑎𝑛𝑑𝑎, 𝐿𝑖ℎ𝑡𝑒𝑛𝑠̌𝑡𝑎𝑗𝑛𝑎 𝑖 𝑁𝑜𝑟𝑣𝑒𝑠̌𝑘𝑒 𝑢 𝑜𝑘𝑣𝑖𝑟𝑢 𝐸𝐸𝐴
𝑓𝑖𝑛𝑎𝑛𝑐𝑖𝑗𝑠𝑘𝑜𝑔 𝑚𝑒ℎ𝑎𝑛𝑖𝑧𝑚𝑎. 𝐶𝑖𝑙𝑗 𝑝𝑟𝑜𝑗𝑒𝑘𝑡𝑎 𝑗𝑒 𝑢𝑛𝑎𝑝𝑟𝑗𝑒đ𝑒𝑛𝑗𝑒 𝑣𝑗𝑒𝑠̌𝑡𝑖𝑛𝑎 𝑢𝑐̌𝑖𝑡𝑒𝑙𝑗𝑎
𝑖 𝑑𝑟𝑢𝑔𝑖ℎ 𝑜𝑑𝑔𝑜𝑗𝑛𝑜-𝑜𝑏𝑟𝑎𝑧𝑜𝑣𝑛𝑖ℎ 𝑟𝑎𝑑𝑛𝑖𝑘𝑎 𝑖𝑧 𝑝𝑜𝑑𝑟𝑢𝑐̌𝑗𝑎 𝑆𝑇𝐸𝑀-𝑎, 𝐼𝐾𝑇-𝑎,
𝑝𝑜𝑑𝑢𝑧𝑒𝑡𝑛𝑖𝑠̌𝑡𝑣𝑎 𝑖 𝑟𝑎𝑑𝑎 𝑠 𝑢𝑐̌𝑒𝑛𝑖𝑐𝑖𝑚𝑎 𝑠 𝑝𝑜𝑠𝑒𝑏𝑛𝑖𝑚 𝑜𝑑𝑔𝑜𝑗𝑛𝑜-𝑜𝑏𝑟𝑎𝑧𝑜𝑣𝑛𝑖𝑚
𝑝𝑜𝑡𝑟𝑒𝑏𝑎𝑚𝑎 𝑖 𝑛𝑎𝑑𝑎𝑟𝑒𝑛𝑖𝑚 𝑢𝑐̌𝑒𝑛𝑖𝑐𝑖𝑚𝑎 𝑢 𝑜𝑠𝑛𝑜𝑣𝑛𝑖𝑚 𝑠̌𝑘𝑜𝑙𝑎𝑚𝑎.
 

𝐴𝑘𝑡𝑖𝑣𝑛𝑜𝑠𝑡 𝑝𝑜𝑠𝑡𝑎𝑣𝑙𝑗𝑎𝑛𝑗𝑎 𝑢𝑧𝑑𝑖𝑔𝑛𝑢𝑡𝑖ℎ 𝑣𝑟𝑡𝑜𝑣𝑎 𝑑𝑖𝑜 𝑗𝑒 𝑝𝑟𝑜𝑗𝑒𝑘𝑡𝑎 “𝐸, 𝑏𝑎𝑠̌ ℎ𝑜𝑐́𝑢 𝑏𝑖𝑡𝑖 𝑝𝑜𝑑𝑢𝑧𝑒𝑡𝑛𝑖𝑘”

𝑘𝑜𝑗𝑒𝑔 𝑍𝑎𝑘𝑙𝑎𝑑𝑎 𝑆𝑙𝑎𝑔𝑎𝑙𝑖𝑐𝑎 𝑠 𝑝𝑎𝑟𝑡𝑛𝑒𝑟𝑖𝑚𝑎 𝑝𝑟𝑜𝑣𝑜𝑑𝑖 𝑢𝑧 𝑝𝑜𝑑𝑟𝑠̌𝑘𝑢 𝐼𝑠𝑙𝑎𝑛𝑑𝑎, 𝐿𝑖ℎ𝑡𝑒𝑛𝑠̌𝑡𝑎𝑗𝑛𝑎 𝑖

𝑁𝑜𝑟𝑣𝑒𝑠̌𝑘𝑒 𝑢 𝑜𝑘𝑣𝑖𝑟𝑢 𝐸𝐺𝑃 𝑓𝑖𝑛𝑎𝑛𝑐𝑖𝑗𝑠𝑘𝑜𝑔 𝑚𝑒ℎ𝑎𝑛𝑖𝑧𝑚𝑎i.

 

                                                                                                                                                                                                                                                             1.10.2023.

hobIT: razvoj novih nastavnih materijala

Novosti iz projekta hobIT: Kurikulum izvannastavne aktivnosti Poduzetništvo ušao je

u testnu fazu u sve tri partnerske škole. 

Kao dio rezultata provedbe projektnih aktivnosti, odnosno razvoja kompetencija i poboljšanja

vještina učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika u podučavanju poduzetništva i poduzetničkih

kompetencija, kreiran je školski Kurikulum za izvannastavnu aktivnost Poduzetništvo namijenjen

učenicima od 5. do 8. razreda. Kurikulum će obuhvatiti fond od 35 sati, a izradili su ga nastavnici

sudionici projekta.

O KURIKULUMU:

Kurikulum izvannastavne aktivnosti Poduzetništvo nadograđuje se na tri domene međupredmetne

teme Poduzetništvo (promišljaj poduzetnički, djeluj poduzetnički i ekonomska i financijska pismenost)

te ih integrira u strukturu svoje četiri domene:

  1. A) PODUZETNIČKA IDEJA
  2. B) PODUZETNIČKI PROJEKT
  3. C) MARKETING
  4. D) KAPITAL

Ovako razrađene domene potaknut će kod učenika da svoj poduzetni način razmišljanja i djelovanja

u svakodnevnome životu i radu definiraju u poduzetničku ideju. Na temelju proaktivnog stava prema

svemu što rade i uočavanja prilika učenici će moći svoju poduzetničku ideju uobličiti u poslovni,

odnosno poduzetnički projekt. Usvajanjem elementarne ekonomske i financijske pismenosti učenici

će steći osnovna znanja i vještine potrebne za razumijevanje i upravljanje marketingom plasmana svoje

poduzetničke ideje.  Uključivanje u svijet rada i razvojem svijesti o potrebi cjeloživotnoga učenja,

usavršavanja i prilagođavanja potrebama tržišta rada učenici će razvijati sposobnost razumnog

preuzimanja rizika za svoj uloženi i dobiveni kapital te će biti sposobni isti iskoristiti za ulaganje u

nove ili poboljšanje postojeće poduzetničke ideje.

Kurikulum će uključivati preporuke i nastavni materijali za rad s učenicima sa posebnim

odgojno-obrazovnim potrebama i nadarenim učenicima. Kurikulum je u testnoj fazi u sve

tri partnerske škole, a će biti dostupan u digitalnom obliku na mrežnim stranicama uključenih škola.

Kurikulum je dio projekta “E, baš hoću biti poduzetnik!”

𝑃𝑟𝑜𝑗𝑒𝑘𝑡 „𝐸, 𝑏𝑎𝑠̌ ℎ𝑜𝑐́𝑢 𝑏𝑖𝑡𝑖 𝑝𝑜𝑑𝑢𝑧𝑒𝑡𝑛𝑖𝑘!“ 𝑝𝑜𝑑𝑟𝑧̌𝑎𝑛 𝑗𝑒 𝑠𝑎 133.396 𝑒𝑢𝑟𝑎 𝑓𝑖𝑛𝑎𝑛𝑐𝑖𝑗𝑠𝑘𝑒 𝑝𝑜𝑑𝑟𝑠̌𝑘𝑒 𝐼𝑠𝑙𝑎𝑛𝑑𝑎,

𝐿𝑖ℎ𝑡𝑒𝑛𝑠̌𝑡𝑎𝑗𝑛𝑎 𝑖 𝑁𝑜𝑟𝑣𝑒𝑠̌𝑘𝑒 𝑢 𝑜𝑘𝑣𝑖𝑟𝑢 𝐸𝐸𝐴 𝑓𝑖𝑛𝑎𝑛𝑐𝑖𝑗𝑠𝑘𝑜𝑔 𝑚𝑒ℎ𝑎𝑛𝑖𝑧𝑚𝑎. 𝐶𝑖𝑙𝑗 𝑝𝑟𝑜𝑗𝑒𝑘𝑡𝑎 𝑗𝑒 𝑢𝑛𝑎𝑝𝑟𝑗𝑒đ𝑒𝑛𝑗𝑒

𝑣𝑗𝑒𝑠̌𝑡𝑖𝑛𝑎 𝑢𝑐̌𝑖𝑡𝑒𝑙𝑗𝑎 𝑖 𝑑𝑟𝑢𝑔𝑖ℎ 𝑜𝑑𝑔𝑜𝑗𝑛𝑜-𝑜𝑏𝑟𝑎𝑧𝑜𝑣𝑛𝑖ℎ 𝑟𝑎𝑑𝑛𝑖𝑘𝑎 𝑖𝑧 𝑝𝑜𝑑𝑟𝑢𝑐̌𝑗𝑎 𝑆𝑇𝐸𝑀-𝑎, 𝐼𝐾𝑇-𝑎, 𝑝𝑜𝑑𝑢𝑧𝑒𝑡𝑛𝑖𝑠̌𝑡𝑣𝑎

𝑖 𝑟𝑎𝑑𝑎 𝑠 𝑢𝑐̌𝑒𝑛𝑖𝑐𝑖𝑚𝑎 𝑠 𝑝𝑜𝑠𝑒𝑏𝑛𝑖𝑚 𝑜𝑑𝑔𝑜𝑗𝑛𝑜-𝑜𝑏𝑟𝑎𝑧𝑜𝑣𝑛𝑖𝑚 𝑝𝑜𝑡𝑟𝑒𝑏𝑎𝑚𝑎 𝑖 𝑛𝑎𝑑𝑎𝑟𝑒𝑛𝑖𝑚 𝑢𝑐̌𝑒𝑛𝑖𝑐𝑖𝑚𝑎 𝑢 𝑜𝑠𝑛𝑜𝑣𝑛𝑖𝑚 𝑠̌𝑘𝑜𝑙𝑎𝑚𝑎.

 

                                                                                                                                                                                                               11.10.2023.

hobIT: remedijacija tla u školskom vrtu Antunovac

S kriznim situacijama teško se nositi, pogotovo ako su one vezane uz vanjske čimbenike poput prirodnih katastrofa, ali uz dobar partnerski odnos i otvorenu komunikaciju i planiranje lakše je proći kroz kriznu situaciju. Nažalost, jedna takva dogodila se u blizini partnerske škole u projektu hobIT. 

Nakon požara ogromnih razmjera koji se dogodio u tvornici za preradu plastike udaljenoj svega nekoliko kilometara od mjesta Antunovac u kojemu se nalazi i Osnovna škola Antunovac došlo je do različitih posljedica na tlo i zrak, a nastava je obustavljena u školama koje su bile u blizini požarišta uključujući i OŠ Antunovac. S obzirom na postavljene visoke gredice i kulture koje su zasađene donesena je zajednička odluka o brzoj intervenciji koja je uključivala dolazak profesorice Tolić u ime partnera FAZOS-a kako bi se pokušale ublažiti posljedice. Profesorica Tolić dala je upute o mjerama koje se moraju poduzeti da bi se osigurali uvjeti za kvalitetan uzgoj kultura u vrtu. Slijedom toga u Osnovnoj školi Antunovac učinjen je zahvat skidanja vegetacije i gornjeg sloja tla u vrtnim gredicama kako bi se uklonio kontaminirani površinski sloj s ciljem sprječavanja kontaminacije cjelokupnog profila gredice ispiranjem štetnih čestica kišom u sve slojeve tla u gredici. Kako nije bilo kiše do samog zahvata ova mjera bi trebala osigurati daljnje nesmetano korištenje vrtnih gredica.  Dosadašnja uzgojena kultura iz školskog vrta spremljena je za zimnicu ili za potrebe školske kuhinje, a ona je korištena prije samog požara čije će se posljedice moći tek vidjeti.

Radionica je dio projekta “E, baš hoću biti poduzetnik!”

𝑃𝑟𝑜𝑗𝑒𝑘𝑡 „𝐸, 𝑏𝑎𝑠̌ ℎ𝑜𝑐́𝑢 𝑏𝑖𝑡𝑖 𝑝𝑜𝑑𝑢𝑧𝑒𝑡𝑛𝑖𝑘!“ 𝑝𝑜𝑑𝑟𝑧̌𝑎𝑛 𝑗𝑒 𝑠𝑎 133.396 𝑒𝑢𝑟𝑎 𝑓𝑖𝑛𝑎𝑛𝑐𝑖𝑗𝑠𝑘𝑒 𝑝𝑜𝑑𝑟𝑠̌𝑘𝑒 𝐼𝑠𝑙𝑎𝑛𝑑𝑎, 𝐿𝑖ℎ𝑡𝑒𝑛𝑠̌𝑡𝑎𝑗𝑛𝑎 𝑖 𝑁𝑜𝑟𝑣𝑒𝑠̌𝑘𝑒 𝑢 𝑜𝑘𝑣𝑖𝑟𝑢 𝐸𝐸𝐴 𝑓𝑖𝑛𝑎𝑛𝑐𝑖𝑗𝑠𝑘𝑜𝑔 𝑚𝑒ℎ𝑎𝑛𝑖𝑧𝑚𝑎. 𝐶𝑖𝑙𝑗 𝑝𝑟𝑜𝑗𝑒𝑘𝑡𝑎 𝑗𝑒 𝑢𝑛𝑎𝑝𝑟𝑗𝑒đ𝑒𝑛𝑗𝑒 𝑣𝑗𝑒𝑠̌𝑡𝑖𝑛𝑎 𝑢𝑐̌𝑖𝑡𝑒𝑙𝑗𝑎 𝑖 𝑑𝑟𝑢𝑔𝑖ℎ 𝑜𝑑𝑔𝑜𝑗𝑛𝑜-𝑜𝑏𝑟𝑎𝑧𝑜𝑣𝑛𝑖ℎ 𝑟𝑎𝑑𝑛𝑖𝑘𝑎 𝑖𝑧 𝑝𝑜𝑑𝑟𝑢𝑐̌𝑗𝑎 𝑆𝑇𝐸𝑀-𝑎, 𝐼𝐾𝑇-𝑎, 𝑝𝑜𝑑𝑢𝑧𝑒𝑡𝑛𝑖𝑠̌𝑡𝑣𝑎 𝑖 𝑟𝑎𝑑𝑎 𝑠 𝑢𝑐̌𝑒𝑛𝑖𝑐𝑖𝑚𝑎 𝑠 𝑝𝑜𝑠𝑒𝑏𝑛𝑖𝑚 𝑜𝑑𝑔𝑜𝑗𝑛𝑜-𝑜𝑏𝑟𝑎𝑧𝑜𝑣𝑛𝑖𝑚 𝑝𝑜𝑡𝑟𝑒𝑏𝑎𝑚𝑎 𝑖 𝑛𝑎𝑑𝑎𝑟𝑒𝑛𝑖𝑚 𝑢𝑐̌𝑒𝑛𝑖𝑐𝑖𝑚𝑎 𝑢 𝑜𝑠𝑛𝑜𝑣𝑛𝑖𝑚 𝑠̌𝑘𝑜𝑙𝑎𝑚𝑎.

 

29.1. 2024.

hobIT: Novi nastavni materijali

Projekt hobIT je u najvećoj mjeri bio posvećen povećanju kompetencija učitelja i drugih

odgojno-obrazovnih radnika osnovnih škola u području poduzetništva, STEM-a i aktivnog

građanstva. Nakon više od 170 školskih sati različitih edukacija u kojima je sudjelovalo 50

učitelja iz tri uključene osnovne škole, s velikim zadovoljstvom predstavljamo nastavne

materijale koje su izradili sudionici i sudionice projekta te stručnjaci i stručnjakinje iz

partnerskih organizacija. Novi nastavni materijali će pridonijeti održivosti rezultata koji

su ostvareni u okviru projekta, ali vjerujemo da će pridonijeti i dugoročnom utjecaju

projekta jer predstavljaju osnovu za prijenos stečenih znanja i kompetencija izvan

škola i zajednica u kojima ove škole djeluju. Materijale možete preuzeti na poveznicama u nastavku.

  1. Kurikulum za izvannastavnu aktivnost Poduzetništvo, grupa autora

Izvannastavna aktivnost Poduzetništvo otvara mogućnost nadogradnje odgojno-obrazovnih

ciljeva učenja i poučavanja međupredmetne teme „Poduzetništvo”, posebno za one

učenike koji tijekom osnovnoškolskog obrazovanja pokažu pojačani interes za

poduzetnički način promišljanja i djelovanja u svakodnevnome životu i radu, za

stjecanje radnih navika i razvoj osobina poduzetne osobe. Kurikulum izvannastavne

aktivnosti Poduzetništvo nadograđuje se na tri domene međupredmetne teme

„Poduzetništvo” (promišljaj poduzetnički, djeluj poduzetnički te ekonomska

i financijska pismenost) i integrira ih u strukturu svojih četiriju domena:

  1. A) poduzetnička ideja;
  2. B) poduzetnički projekt;
  3. C) marketing;
  4. D) kapital.

Ovako razrađene domene potaknut će kod učenika da svoj poduzetni način

razmišljanja i djelovanja u svakodnevnome životu i radu definira u poduzetničku

ideju. Domene nisu koncipirane tako da su međusobno odvojene ili da postoje

kao zasebni koncepti, nego ih učitelj koji izvodi izvannastavnu aktivnost 

Poduzetništvo međusobno kombinira, razrađuje i nadopunjuje. Učitelj samostalno

izrađuje svoj godišnji izvedbeni kurikulum izvannastavne aktivnosti 

Poduzetništvo i strukturira svoje sate u kojima ostvaruje odgojno-obrazovna

očekivanja iz domena vezanih za pojedine cikluse.

 

  1. Školski hortikulturni vrtovi – priručnik za učitelje i nastavnike

Autorica priručnika je izv.prof.dr.sc. Snježana Tolić sa Fakulteta agrobiotehničkih

znanosti Osijek, partnera na projektu. Prilog priručniku su i Autorica kroz 6

poglavlja razrađuje kratku povijest školskih vrtova u Europi, SAD-u i u

našoj zemlji te ističe njihovu važnost i ulogu u suvremenom odgoju i obrazovanju

djece s ciljem razvoja pozitivnih psihofizičkih osobina. Priručnik sadrži i

upute za ekološko i biodinamičko vrtlarenje učenika gdje će naučiti kako

uzgojiti različito povrće, naučiti što je zdrava prehrana te primjenjivati koncepte

dobre prehrane i zdravog načina života. Priručnik je namijenjen školama koje

u svojim dvorištima imaju ili žele postaviti školski vrt i poticati poduzetničke

vještine svojih učenika. Priručnik uključuje i Preporuke za korištenje

školskih vrtova u radu s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama 

koje je izradila Josipa Mamužić, dipl.psih.prof. iz osječke udruge Klikeraj.

  1. Devet priprema za blok sat predmeta iz područja STEM-a (od 1. do 8. razreda), grupa autora

Za poticanje inovativnosti i unapređenje rada učitelja u STEM području, sudionici projekta razvili

su i devet priprema za blok sate, usklađene s EntreComp – Europskim okvirom poduzetničkih

kompetencija. Ove pripreme prilagođene su predmetima Biologije, Kemije Matematike,

Prirode, Prirode i društva, Informatike, Fizike, Geografije Zadrugarstva. Svaka priprema

naglašava barem jednu poduzetničku kompetenciju, pružajući raznovrsne radne materijale

i ideje za poticanje učenika. Sve navedene materijale možete preuzeti i kao

jedinstveni Zbornik projekta hobIT.

 

24.1. 2024.

https://zaklada-slagalica.hr/wp-content/uploads/2020/12/hobIT_POGLEDAJ-NAPRAVI-POUCI.pdf

hobIT: Priručnik za trenere “Pogledaj – Napravi – Pouči”

Jedna od aktivnosti projekta hobIT  bio je i trening za trenere
„Pogledaj – Napravi – Pouči“ koji je proveo tim partnerske
organizacije iz Norveške, Visoke škole za zeleni razvoj. Trening je
pružio sudionicima znanje, vještine i iskustvo korištenja različitih
alata, ali i inspiraciju za poduzetnički razvoj i inovacije prema načelu
„odozdo prema gore“, koje su sudionici prenijeli ostalim
odgojno-obrazovnim radnicima u svojim školama, a kroz
nastavni proces i učenicima. Od 17 učitelja koji su sudjelovali
u ovoj aktivnosti, njih 10 su i samostalno vodili edukacije za
svoje kolegice i kolege čime je osiguran prijenos znanja i održivost
postignutih proejktnih rezultata. Kako bi novim trenerima i trenericama
osigurali dodatnu podršku, trenerski tim partnerske organizacije,
Johan Barstad i Rhys Evans, su pripremili i kraći izbor iz ključnih
eduakcijskih materijala o aktivnom građanstvu, vezi između aktivnog
građanstva i poduzetništva zajednice te preporukama za trenerski rad.
Materijal možete preuzeti na poveznici u nastavku.
https://zaklada-slagalica.hr/wp-content/uploads/2020/12/hobIT_POGLEDAJ-NAPRAVI-POUCI.pdf
 
 
Još o rezultatima projekta:
preskoči na navigaciju